Kniha popisuje metodologii a hlavní výsledky projektu ASSET, který mezi lety 2019 a 2021 s podporou programu Kreativní Evropa zkoumal publikum v divadlech v Česku, Rakousku, Finsku, Chorvatsku a Bulharsku. Představen je také zcela nový model segmentace publika dle obsahových preferencí, který v rámci projektu vznikl. Každá ze zemí zapojených v projektu má navíc v knize svou kapitolu, která přibližuje specifika tamního publika a také průběh šetření z pohledu samotných zapojených divadel. Samostatná kapitola je pak věnována Evropské noci divadel jako klíčovému nástroji rozvoje publika na evropské úrovni.
ASSET, which stands for Audience Segmentation System in European Theatres, has been an international collaboration and research project of seven European partners supported by the Creative Europe program from 2018 to 2021. The main goal of ASSET was to develop, test, and provide theatres and performing arts organizations in Europe with the tools and skills to learn about their audiences. The final publication describes the process behind the project, focusing on audience segmentation methodology, primary results, and specifics of audiences in each country. Also, it introduces a new segmentation model developed for 20 participating theatres in 5 European capitals.