Prázdninový provoz - objednávky doručené do 30. července 2025 stihneme zpracovat do 1. srpna 2025. Objednávky přijaté po tomto datu budou průběžně zpracovávány od 1. září 2025.
Kniha byla přidána do košíku
ISBN 978-80-7331-660-0, vydala Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, Praha 2023, 1, vydání, 176 stran, rozměr 145x205 mm, vazba V2. LEHCE POŠKOZENO, poslední kus.
Obsah
knihy
Ukázka
z knihy
Josef Valenta
Performativní pedagogika

Je vyučování vlastně performance? Kniha představuje v Česku málo známý obor performativní pedagogiky a přibližuje problematiku využití prizmatu divadla a performance ve výuce. (Kritická) performativní pedagogika je směr uvažování, metodologie zkoumání a soubor podnětů pro edukační praxi. To vše je ukotveno především v prostoru průniků pedagogiky a tzv. performančních sociálních studií a okořeněno vlivnou dimenzí kritických sociálních teorií. Kritická performativní pedagogika se konstituovala v 80. letech 20. století, jistý vrchol zažila kolem přelomu století a v současnosti stále existuje jako možné paradigma, byť nikoli většinové. Mezi její principy patří akcent na úlohu těla při učení; role emocí v učení; situované a kontextové učení; humor; samostatné dobírání se vědění při vyučování; kreativita; spolupráce a participace žáků na pojetí vyučování; „zživotnění“ vzdělávání; prolamování klišé, risk, napětí, improvizace a nutnost rozhodování při učení; hluboké osobní zaujetí a pravdivost učitele. Kritický rozměr pak spočívá ve snaze žáky aktivizovat a nasměrovat k proměně společnosti.

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.