Prázdninový provoz - objednávky doručené do 30. července 2025 stihneme zpracovat do 1. srpna 2025. Objednávky přijaté po tomto datu budou průběžně zpracovávány od 1. září 2025.
Kniha byla přidána do košíku
Přeložili Daniela Petříčková a Jan Petříček, ISBN 978-80-7331-512-2, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2018, 1. vydání, 250 stran, vazba V4.
Obsah
knihy
Ukázka
z knihy
Theodor W. Adorno
Filozofie nové hudby

Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectví o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes.

Záznam z diskuze nad knihou v Hybernské (Mixcloud)

Recenze Josefa Fulky ve filosofickém časopise Reflexe

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.