Nákupní košík

Tomáš Dvořák (ed.)
Temporalita (nových) médií

Mám zájem

Titul aktuálně není dostupný

Původní cena NAMU 242 Kč

Doporučená cena 269 Kč

Kolektivní monografie je věnována vztahu médií a temporality s důrazem na proměny chápání a zkušenosti času způsobené nástupem tzv. nových médií. Tomáš Dvořák v úvodní kapitole sleduje historický vývoj kulturních technik synchronizace od kolektivního chápání času po současný stav "znepokojené pohotovosti", který zažíváme v nepřetržité interakci s elektronickými médii. V návazné studii se Marek Šebeš zabývá televizním zpravodajstvím, které chápe jako svébytnou sociotemporální institucí, která se podílí na strukturaci a organizaci času ve společnosti. Irena Reifová pak popisuje proměnu diváctví s nástupem digitalizovaných televizních pořadů s důrazem na internetové seriály a diváckou participaci. Další rovině participativního užívání médií se věnuje Radim Hladík při rozboru sociálních praktik hudební northernsoulové subkultury. Filip Vostal nahlíží akceleraci času ve společnosti perspektivou fenoménu vysokorychlostního obchodování na světových burzách. Monografii zakončuje Václav Janoščík, který propojuje motivy a inspirace ze současného umění, sci-fi a filozofie ve snaze zachytit něco z budoucnosti, kterou nám přibližují.

 

Recenzní studie časopisu Filozofia

Ukázka z knihy v PDF

▸ Obsah 

▸ Strany 103-110 

NAMU 2017

ISBN 978-80-7331-425-5, vydala Akademie múzických umění v Praze, Praha 2016, 1. vydání, 282 stran, vazba V2.

Doporučená cena 269 Kč.

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a dostávejte novinky z NAMU do e-mailové schránky

Kontakt

Nakladatelství AMU
Malostranské náměstí 12
118 00 Praha 1
Tel.: (+420) 234 244 537
E-mail: knihy@amu.cz
E-mail: books@amu.cz
IČO: 61384984
DIČ: CZ61384984

Provozní doba

Knihy můžete zakoupit v provozní době Nakladatelství AMU - vchod z ulice Tržiště vedle č.p. 16.

Po–Čt 9:00 – 16:00
Pá 9:00 – 15:00