Edward Gordon Craig patří k velkým divadelním vizionářům 20. století. Mezinárodně významná výstava divadelního umění Theaterkunst-Ausstellung 1914 v curyšském Kunstgewerbemuseum představila Angličana Gordona Craiga – a spolu s ním Švýcara Adolpha Appiu – jako významného jevištního reformátora své doby. Craig podpořil svým působením v Curychu nejen reformu činoherního divadla, ale ovlivnil i vznik a vývoj marionetové scény Schweizerisches Marionettentheater (1918–1935).
Kniha přibližuje slovem i mnoha ilustracemi Craigovu vizi odosobněného herce a nadloutky. Tato je vysvětlena na pozadí vývoje experimentálního divadla loutek a objektů v průběhu 20. století.
Autorka objevila a identifikovala mimo jiné v Collection Craig v Bibliothèque Nationale v Paříži marionety z dílny školy Arena Goldoni, které byly 1914 v Curychu vystaveny. Také zdokumentovala divadelní vědě dosud neznámou Craigovu sbírku nacházející se ve vlastnictví Grafické sbírky v Museum für Gestaltung v Curychu. Tato sbírka je v knize představena veřejnosti.