Prázdninový provoz - objednávky doručené do 30. července 2025 stihneme zpracovat do 1. srpna 2025. Objednávky přijaté po tomto datu budou průběžně zpracovávány od 1. září 2025.
Kniha byla přidána do košíku
ISBN 978-80-7331-498-9, ISSN 0514-7735, vydala Akademie múzických umění v Praze, Praha 2018, 1. vydání, 174 strany, vazba V2.
Obsah
knihy
Redakce
Živá hudba 9

V novém čísle časopisu pro studium hudby a tance Živá hudba je převládajícím tématem hudba.  Oddíl recenzovaných studií přináší pět hudebně-teoretických a jednu choreologickou, o hudbě k narativnímu tanci v 18. století (Helena Kazárová). Hudebně-teoretické studie pokrývají široké spektrum výzkumu. Poprvé v historii časopisu uvádíme text zahraničního kolegy reflektující českou hudební teorii, konkrétně Základy moderní harmonie Karla Janečka (Karel Lill, Michigan University). Českému prostředí z určitého nadhledu je věnována i rozsáhlá přehledová studie koncepce a reflexe tektoniky u nás (Tomáš Krejča). Analytické studie se zaměřují na dílo Mortona Feldmana (Petr Zvěřina) a Vincenta Lourié (Alexandra Švehlová). Zahrnujeme tentokrát i oblast estetiky, a to studií o imitační koncepci hudby v době klasicismu (Roman Dykast). 

I oddíl recenzí je bohatý. Jde o reakce na dvě knihy ze zahraničí: na v mnoha směrech překvapující publikaci o Darmstadských kurzech (Martin Iddon, 2013) a stejně svěží zamyšlení nad národním charakterem české hudby (Kelly St. Pierre, 2017). Další recenze se týkají knih o J. J. Rybovi (Hruška-Voleková-Bažantová, 2017), J. Suka (Hlaváč, 2018), Laterny Magiky (Kocourková, 2018) a e-časopisu Taneční aktuality. 

Poslední oddíl čísla doplňuje obraz současného dění zprávami z tanečního prostředí – z konferencí v Drážďanech, Kentu a Szegedu a výstav Picassa a Rodina v Paříži. 

Kontrapunktem textů jsou práce studentů Ateliéru imaginativní fotografie prof. Prekopa z FAMU.

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.