V novém čísle časopisu pro studium hudby a tance Živá hudba je převládajícím tématem hudba. Oddíl recenzovaných studií přináší pět hudebně-teoretických a jednu choreologickou, o hudbě k narativnímu tanci v 18. století (Helena Kazárová). Hudebně-teoretické studie pokrývají široké spektrum výzkumu. Poprvé v historii časopisu uvádíme text zahraničního kolegy reflektující českou hudební teorii, konkrétně Základy moderní harmonie Karla Janečka (Karel Lill, Michigan University). Českému prostředí z určitého nadhledu je věnována i rozsáhlá přehledová studie koncepce a reflexe tektoniky u nás (Tomáš Krejča). Analytické studie se zaměřují na dílo Mortona Feldmana (Petr Zvěřina) a Vincenta Lourié (Alexandra Švehlová). Zahrnujeme tentokrát i oblast estetiky, a to studií o imitační koncepci hudby v době klasicismu (Roman Dykast).
I oddíl recenzí je bohatý. Jde o reakce na dvě knihy ze zahraničí: na v mnoha směrech překvapující publikaci o Darmstadských kurzech (Martin Iddon, 2013) a stejně svěží zamyšlení nad národním charakterem české hudby (Kelly St. Pierre, 2017). Další recenze se týkají knih o J. J. Rybovi (Hruška-Voleková-Bažantová, 2017), J. Suka (Hlaváč, 2018), Laterny Magiky (Kocourková, 2018) a e-časopisu Taneční aktuality.
Poslední oddíl čísla doplňuje obraz současného dění zprávami z tanečního prostředí – z konferencí v Drážďanech, Kentu a Szegedu a výstav Picassa a Rodina v Paříži.
Kontrapunktem textů jsou práce studentů Ateliéru imaginativní fotografie prof. Prekopa z FAMU.