Aktuální číslo Živé hudby si ponechává tradiční strukturu textů v rubrikách: Stati a studie, Materiály, Recenze, Zprávy.
Z oblasti hudby přináší studii Romana Zabelova (Konstrukce elektromechanického akordeonu a možnosti jeho využití v kompoziční tvorbě), výzkumný materiál Štěpána Ježka (Dlouhodobá spolupráce a soužití ve smyčcovém kvartetu) a dvě recenze: Ivy Oplištilové na publikaci Caroline Rae (André Jolivet: Music, Art and Literature) a Lucie Maloveské na publikaci Martina Paška (Osvald Chlubna a jeho první smyčcový kvartet: geneze, analýza, recepce).
V obsahu Živé hudby tentokrát převládají texty z oblasti tance, a to především díky souboru příspěvků z Konference o tanečním výzkumu, která se konala v roce 2022 na HAMU. Autory jsou: Silvia Nemcová, Lucie Hayashi, Daniela Machová, Blanka Marková a kol., Josef Bartoš, Ivica Liszkayová, Kristian Kohút, Sofía Caballero a Laura Kolačkovská.
Vedle toho bloku textů obsahuje číslo také studii Doroty Gremlicové (Tanečníkova zpráva a divákovo potěšení. Úvahy o teoretických nástrojích pro interpretaci komunikačních aspektů současného tance), studii Hany Strejčkové (Cesta neutrální masky k esenci nonverbálního divadla) a studii Ladislava Beneše (Působení Augustina Bergera v Londýně – nastudování baletu Carmen pro divadlo Alhambra 1912); dále recenzi Elisy Frasson (Taneční aktuality Special edition 2022: Transformations of the Dancing Body) a recenzi Zuzany Rafajové na publikaci Pavlišová a kol. (Aktuální tanečněvědný diskurz: Obraty v současném tanci).
V neposlední řadě přináší Živá hudba 13 i zprávy z významných tanečních událostí: Sebereflexe a taneční komunita jako téma 32. sympozia Etnochoreologické studijní skupiny od Veroniky Páníkové, Výuka teorie v tanečním umění – mezinárodní konference v Bratislavě od Lucie Hayashi, Vysoká škola múzických umění v Bratislavě organizovala už 8. ročník tanečního kongresu Tanec.sk od Laury Kolačkovské.
Více viz www.ziva-hudba.info.