Prázdninový provoz - objednávky doručené do 30. července 2025 stihneme zpracovat do 1. srpna 2025. Objednávky přijaté po tomto datu budou průběžně zpracovávány od 1. září 2025.
Kniha byla přidána do košíku
ISBN 978-80-7331-570-2, ISSN 0514-7735, vydala Akademie múzických umění v Praze, Praha 2021, 1. vydání, 240 stran, rozměr 175x230 mm, vazba V2.
Obsah
knihy
Ukázka
z knihy
Redakce
Živá hudba 12

Nové číslo Živé hudby je poměrné rozsáhlé. Přináší šest hudebně a  tři choreologicky zaměřené studie i nerecenzované texty v dalších rubrikách. Jak je pro Živou hudbu specifické, muzikologické texty jsou úzce spjaty s interpretační a kompoziční praxí. Autoři prvních dvou zařazených studií jsou doktorandi HAMU. Jejich studie pojednávají o současné kompoziční práci s hlasem (T. Švarcová) a propojení arabského a indického idiomu ve vlastní tvorbě (V. Zochr). Tématu mimoevropských nástrojů a tradic ve vlastní tvorbě se věnují i další čtyři studie zahraničních autorů, z nichž většina se zaměřuje na konkrétní nástroje – flétnu xiao (M. C. Stoop), japonské tradiční nástroje (C.C. Schmuckal) a mikrointervalové možnosti kota (D.O.Tipp). Širší kontext výzkumu praxí přináší studie zaměřená na tahitskou operu (G. Colson). Poprvé v tomto čísle využíváme webovou stránku k zveřejnění rozsáhlé partitury. Tanečně zaměřené studie autorů z HAMU pojednávají témata španělského tance v Čechách (D. Gremlicová), tance v kulturní politice (L. Hayashi) a moderní choreografie (tým T. Richterová – E. A. Orszulik – D. Richter). Choreologické téma – působení E. Borovanského v Austrálii, naleznete i v rubrice Materiály (P. Žikovská). Více viz www.ziva-hudba.info.  

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.