Důmyslnost a konceptuální systematičnost, jimiž oplývá rytmika severoindické i jihoindické klasické hudby, v evropské hudební historii rozhodně nenajdeme. Čtenář má možnost se seznámit s tradičními principy a koncepty severoindické a jihoindické rytmiky, s rytmickými cykly a způsoby jejich počítání, s indickými polyrytmickými formami, se systémem rytmických slabik, jež se používají k výuce i k interpretaci, a v neposlední řadě s indickými bubny tabla, se kterými jsou některé rytmické struktury úzce spjaty. Ve druhé části knihy se pak autor zabývá konkrétními případy a způsoby, jakými kontakt s indickou rytmikou ovlivnil tvorbu některých západních hudebních skladatelů.
"Tomáš Reindl je jedním z mála našich znalců indické hudby i vystudovaných hráčů na bubínky tabla, a logicky tedy jediným odborníkem, který je schopen na dané téma sepsat odbornou knihu. Kniha Indický rytmický systém nejprve podrobně popisuje rozdíly mezi dvěma zásadními hudebními školami, severní hindustánskou a jižní karnatickou. Následuje pro Evropana velmi přínosná kapitola, jak porozumět indickému rytmickému systému z pozice západní hudební teorie, s konkrétními příklady, jak indické rytmy inspirovaly Olivera Messiaena, Philipa Glasse i další západní skladatele. Nechybí tu ani velmi stručná zmínka o technice konnakol, tedy vyjádření rytmických frází pomocí hlasu. Knihu doprovázejí i zvukové ukázky, volně dostupné na internetu z adresy http://www.tomasreindl.cz/kniha-audio.html." napsal Petr Dorůžka pro Rock & All.