Prázdninový provoz - objednávky doručené do 30. července 2025 stihneme zpracovat do 1. srpna 2025. Objednávky přijaté po tomto datu budou průběžně zpracovávány od 1. září 2025.
Kniha byla přidána do košíku
ISBN 978-80-7331-428-6, ISSN 0514-7735, vydala Akademie múzických umění v Praze, Praha 2016, 1. vydání, 172 strany, vazba V2.
Obsah
knihy
Kolektiv
Živá hudba 7

Sedmé číslo časopisu pro studium hudby a tance Živá hudba, navazuje svým obsahem, formálním i výtvarným pojetím na dosavadních šest čísel obnoveného časopisu. V oddílu recenzovaných statí a studií se všichni autoři hudebně-teoretických článků věnují zcela aktuálním tendencím: Petr Zvěřina deleuzovskému pohledu na hudbu Mortona Feldmana (Between Categories), Jakub Rataj novému kompozičnímu směru (V tichosti uvnitř hluku: instrumentální saturace), Pavel Zlámal přináší výrazně performativní vhled (Soudobá improvizace, nová hudba) a Iva Oplištilová paralelu vnímání děl soudobých skladatelů a filmové avantgardy (Přeměna paradigmatu). Prolínání hudby a filmu je věnována i původní přednáška skladatele Bernharda Langa, zařazená do oddílu Materiály.

Také choreologické stati a studie, s výjimkou článku Zuzany Rafajové (Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta), se zaměřují na moderní dobu. Jde o studie Doroty Gremlicové (Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum) a Andrey Opavské (Devadesátá léta 20. století v Čechách: postmoderní myšlení v současném tanci a taneční vědě).

V novém čísle nechybí ani recenze – Tatiana Škapcová nás seznámí s knihou Ľubomíra Chalupky Cestami k tvorivej profesionalite. Celek uzavíráme zprávami ze tří choreologických konferencí, které navštívily Lucie Hayashi a Petra Dotlačilová, a medailonkem Doroty Gremlicové k devadesátinám významné tanečnice, choreografky a pedagožky Evy Kröschlové.

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.