Prázdninový provoz - objednávky doručené do 30. července 2025 stihneme zpracovat do 1. srpna 2025. Objednávky přijaté po tomto datu budou průběžně zpracovávány od 1. září 2025.
Kniha byla přidána do košíku
ISSN 0514-7735, ISBN 978-80-7331-372-2, vydali Hudební a taneční fakulta AMU a Nakladatelství AMU, Praha 2015, 6. ročník, 1. vydání, 154 strany, vazba V2.
Obsah
knihy
Kolektiv
Živá hudba 6

Šesté číslo časopisu přináší mimo jiné studii Viktora Hrušky Poznámky ke zrodu české hudební akustiky: od Ryby ke Strouhalovi. Klavírista, skladatel a spisovatel Albert Breier se ve své studii Wind Blowing Trough Utopia. Form and Impermanence in New Music zabývá utopickými koncepty v hudbě od renesance po současnost. (V angličtině.) Studie Jaroslava Šťastného Hudební realista Hauke Harder představuje německého minimalistického hudebního skladatele. Článek Význam kata v japonském tanci: analýza taneční složky divadla nó nabízí vhled do pohybové složky v divadle nó, která je dle autorky Lucie Hayashi samostatnou promluvou skrývající vytříbenou symboliku jednotlivých pohybů a gest jako znaků tanečního jazyka. V šestém čísle Živé hudby najdete dále stať Josefa Bartoše Konference československých tanečních umělců v Brně (1950): Taneční umění a ideologie, materiál Kláry Lidové Jak se dívat na tanec ve filmu. Zdroje a přístupy ke studiu tance v českém hraném filmu do roku 1993, zprávu Petry Dotlačilové o Tanečním sympoziu v Oxfordu: Tanec při výročích a dalších příležitostech. Součástí nového čísla časopisu jsou také recenze: Jaromír Havlík se zabývá knihou Hudba v Olomouci 1945-2013 (Jan Vičar a kolektiv, Univerzita Palackého, 2014), Viktor Hruška recenzuje knihu Jaroslava Smolky Jak jsem je znal (NAMU, 2014). Dorota Gremlicová představuje novou ročenku Tanečních aktualit.

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.