Pozvání na klauzury Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze přijalo 15 hostů, kteří je reflektovali ve svých textech pro tuto knihu. O hledání originálního výrazu u hraných filmů psal Antonín Tesař, který byl letos editorem celé publikace. Na tematický aspekt filmů studujících režisérů se zaměřil Přemysl Martinek, ředitel distribuční společnosti Artcam. Dramaturg a teoretik Pavel Bednařík zasadil tvorbu dokumentaristů do širšího kontextu české kinematografie a jejich aktuálních tvůrčích i ideových pohybů. Filmový kritik Tomáš Stejskal se zamyslel nad různými podobami odvahy dokumentaristů. Drobnohled na animovanou tvorbu poskytly kritičky Kamila Boháčková a Eliška Děcká, svou pozornost animátorům věnoval i bývalý výkonný ředitel festivalu Anifest Jakub Hora. Různorodá tvorba studentů Centra audiovizuálních studií upoutala estetičku Terezu Hadravovou a filmovou badatelku Sylvu Polákovou. Nad autorským střihem se zamýšlel bohemista Miloš Caňko. Tento rok hosté navštívili i klauzury katedry kamery; teoretička vizuálních studií Kateřina Svatoňová napsala o pracích budoucích kameramanů. Přibyla i reflexe scénářů: analyzovali je scenárista Bohdan Karásek, výtvarník Vojtěch Mašek, bývalý šéfredaktor Cinepuru a filmový producent Zdeněk Holý a hudební publicista Pavel Klusák.